Jodela-Tahiti!!! - Reisverslag uit Papeete, Frans Polynesië van Martijn en Bauke - WaarBenJij.nu Jodela-Tahiti!!! - Reisverslag uit Papeete, Frans Polynesië van Martijn en Bauke - WaarBenJij.nu

Jodela-Tahiti!!!

Door: Bauke

Blijf op de hoogte en volg Martijn en Bauke

07 December 2008 | Frans Polynesië, Papeete

Bonjour, mesdames et messieurs!

Vrijdag 5 december zijn Martijn en ik in Nouméa in de teletijdmachine van Professor Barabas gestapt en een goeie vijf uur later, op donderdag 4 december in Papeete, Tahiti, uitgestapt. Zo, daar kan Hans Klok nog een lesje van leren! ;)

Op de luchthaven met de mooie naam Faaa stonden de Zwitser Beni en zijn Polynesische vrouw ons al op te wachten. We zijn gauw naar het hostel gereden. Deze ligt even buiten en toch dicht in de buurt van het centrum van Papeete. Een mooi hostel, een kamer met ruime bedden, dus da's wel lekker. Jammer is wel dat de ventilator in de kamer maar één bed verfrist. Het andere bed is het onderste van een stapelbed en daar heeft Bauke het gruwelijk warm gehad 's avonds. Gelukkig wende dit wel na een paar dagen.

Toen we de volgende dag wakker werden, was het opnieuw 5 december. We hebben dus twee dagen Sinterklaas gehad. Nou is daar in Papeete verder geen donder van te merken, maar OK.

We zijn 's morgens naar het centrum van Papeete gegaan en hebben bij 'Le Rétro' een glaasje cola gedronken. Op een plaquette in deze bistro lazen we dat de Franse zanger Joe Dassin (Oh, Champs Elyasées, na na, na na na) hier in 1980 zijn laatste adem heeft uitgeblazen. Ik ben dit aan het typen en realiseer me nu dat dit wellicht verre van interessant is om te lezen voor jullie, maar ja, het vult dit bericht wel lekker, want echt veel nieuws is er niet te melden! ;)

Toen we terug liepen naar het hostel is het gaan regenen. Eerst een beetje en later kwam het met bakken naar beneden. "Zit je in Tahiti...zucht..." Maar goed, inmiddels waren we onderdak in het hostel en hebben we lekker op het overdekte terras aan ons doorloper/puzzelboekje gewerkt (Bauke) en op de PSP geïnternet (Martijn), dus lekker relaxt van de buien genoten.

's Avonds opnieuw bij de pizzeria gegeten. Heerlijke pizza's quattrio formaggi hebben ze daar! (Baukes keuze) Na het eten is Bauke op bed gaan liggen om alle 817 tot nu toe door hem gemaakte foto's van de reis nog eens te bekijken. Daar heeft hij iets te lang met zijn linkerarm verkeerd gelegen. Gevolg: een linkerschouder die niet meer wilde ronddraaien en gruwelijk pijn doet.

"Merde, zut alors!"

Zaterdagochtend met zeer veel moeite en pijn een shirt aan kunnen doen. Over sokken en schoenen heb ik het maar niet, dat was helemaal geen optie... We zijn direct naar de dokter gegaan en die heeft Bauke wat pillen gegeven. (Jeu! Die had hij nog geen!) Hij heeft een peesschedeontsteking. (dit woord levert volgens mij best veel punten op bij Scrabble...) Die grapjas van een dokter had wel in de gaten dat Bauke een ouwe rocker is en zei hem dat 'ie over drie dagen weer gewoon gitaar kon spelen. Bauke zei toen quasi-cynisch "Da's mooi, dat heb ik nooit gekund!" Al met al hebben we er wel om kunnen lachen, maar we zijn wel allebei van mening dat we nu genoeg dokters bezocht hebben deze reis!

Zo, nu nog een paar daagjes Tahiti. (zei hij nonchalant...) Maandag, dinsdag en woensdag hebben we een huurauto en woensdagavond vertrekken we naar een nieuw avontuur: Paaseiland!

Voor nu: Merci et au revoir!
GRTZ
Bauke en Martijn

• 07 December 2008 - 19:26

Edith:

Na twee dagen sinterklaas gevierd te hebben, lekker onderweg naar Pasen!!

Fijne paasdagen, goeie reis en hou nou eens op met alle mankementen..!

• 07 December 2008 - 21:01

Talleyrand:

Is dat niet naar voor al die meisjes in die rieten rokjes, die regen?

• 07 December 2008 - 21:13

Loes:

Inderdaad vrolijk pasen!

Enne wat een straf zeg regen op vakantie! ik zou er ondanks alles maar van genieten want hier is het weer niet super! kkkoud!!

• 08 December 2008 - 22:39

Sietske:

Tja... dat komt dan niet goed nee!

Regen op Tahiti: Meisjes in rieten rokjes niet blij -> Meisjes in rieten rokjes niet naar buiten -> Bauke en Martijn niet blij -> Bauke en Martijn niet naar buiten -> Meisjes in rieten rokjes niet blij -> Meisjes in rieten rokjes niet naar buiten etc etc.

Het leven van een ontdekkingsreiziger gaat gewoon niet altijd over rozen jongens! Denk je dat Columbus altijd mooi weer had!? En die had geen puzzelboekje om de tijd door te komen hoor... om over de PSP maar te zwijgen.

Geniet nog even van de laatste tropische plekjes! Voor je het weten staan jullie weer met beide stokbroodjes en krentenmikken in het altijd koude maar oh zo warme Nederland :D.

X Sietske

• 09 December 2008 - 21:37

Riet:

Hoi Bauke en Martijn

Nog een reactie op al jullie berichten: geweldige tijd!, moet je lekker koesteren.
    Als je weer in Ned. bent hoor je nog maar een woord:"credietcrisis".Geniet nog van de resterende dagen en een goede reis gewenst.
    groetjes Ton en Riet

• 10 December 2008 - 09:39

Deurbelletje:

Tip: eerste activiteit wer terug in ned...hahaha korste dag van het jaar...

Hiero is het ook heel leuk;-(, Geniet er nog van sta vooral stil bij de dingen die jullie op dit moment aan het doen zijn, het is zo over.